Nose Job

In deze tijd van plastische chirurgie waarbij iedereen er hetzelfde uit probeert te zien doe ik natuurlijk lekker mee. Alleen dan met mijn bootje  ;-). Afgelopen weekend heb ik lekker gesmuld van de beelden van de WK vlakwater in Szeged en natuurlijk extra goed gekeken naar de C1’s.

Zowiezo had ik al moeite mijn bootje goed op koers te houden, j-slag of niet en ik kom tot de conclusie dat de rocker van de Ranger teveel is voor een C1. De C1’s die ik van Plastex, Nelo, Vajda enz. zie zijn allemaal zo vlak als een plank, de mijne zo krom als een banaan. Daarom heb ik dus van een mooie zondagmiddag gebruik gemaakt om met polyester plamuur een nieuwe, grotere neus te maken. Binnenkort (hopelijk vanavond, als het niet onweert tenminste) maar eens kijken of dat helpt. Eigenlijk moet de achterkant ook nog eens flink bijgewerkt worden. Werkt alles dan ga ik waarschijnlijk met glasvezel en polyester een nieuwe neus en kont maken en die op/aan de boot monteren. Laatst heb ik trouwens een extra thwart gemonteerd, om de stijfheid te vergroten. Dit is ook een hele verbetering. Nu kwam ik er vandaag achter dat een wedstrijd boot maar 3 thwarts mag hebben en dat ik beter een op het breedste punt kan maken. De achterste twee vervallen dan. Thanks Pat!

Of, ik doe eens heel gek en maak een mal voor een compleet nieuw schip. Maar dat is dan een klus voor de winter, als ik toch niet echt aan varen toe ga komen in de C1.

neus kano bijgewerkt met plamuur

neus kano bijgewerkt met plamuur

 

Bovenaanzicht met extra thwart

1 Comment

  1. Start2Paddle » Rear end job too… said,

    August 31st, 2011 at 7:38 pm

    […] RSS feed for comments on this post · TrackBack URL « Nose Job […]